© copyright s.v.Tivoli

15 september 2013

HET DERDE nu het TWEEDE

Door onze redacteur Pascal Janssen

Tivoli 2 - Best Vooruit 7 (2-4)

We hebben terecht onze 1e wedstrijd in de lagere 5e klasse verloren. Ondanks een zeer goede en geïnspireerde voorbereiding van onze El Grande wisten we ons trainingsniveau niet te evenaren in deze wedstrijd. Voorafgaand aan deze pot hadden we eerst een bespreking waarin alle zinvolle afspraken gezamenlijk en democratisch werden bekrachtigd. Clubfilmman Jim Mollet was ook aanwezig voor het vastleggen van de bewegende beelden, waarvoor onze dank. Met het maximale aantal van 16 ingeschreven spelers begonnen we aan de wedstrijd. Het fotomoment vooraf werd uitgesteld omdat niet iedereen tijdig in tenue gehesen was. Al vroeg in de wedstrijd kwamen we met 1-0 achter door gebrek aan communicatie achterin. Vanaf de 16 werd de bal mooi in de verre hoek geschoten. Net als de eerste tegentreffer, kwam ook de 2e door het midden. Via een gelukje voor de Bestse spits rolde de bal binnenkant paal binnen. Voor rust vielen nog 2 doelpunten. Stubbs maakte die van ons na een geweldige steekbal van Beekie. De goal zelf was trouwens ook een beauty. Recht in het kruis. De 1-3 viel doordat er niet werd overgenomen, wederom door het midden. Mike kwam nog wel goed uit om zijn doel kleiner te maken maar de bal werd beheerst langs hem in de hoek gepasst. In de rust werden er bij ons 5 gewisseld en of het daaraan lag weet ik niet maar we speelden wat beter. De gewisselde en weer ingevallen Beekie maakte uit een vrije trap de 2-4 nadat even tevoren Best Vooruit naar 3 goals marge was gecounterd. Randje buitenspel of misschien wel over het randje maar de scheids keurde het doelpunt goed en negeerde mijn vlagsignaal. Behalve die schitterende vrije trap in de verre hoek kregen wij nog wat kansen. Over de hele wedstrijd waren wij de mindere dus verloren we terecht. Volgende week beter, uit tegen Spoordonk.